Find us on Facebook

GKB Tiger Milk Mushroom tersedia dalam bentuk kapsul, ketahui manfaat cendawan susu harimau untuk kesihatan paru-paru

Masih teringat lagi bagaimana penduduk dunia berdepan dengan pandemik Covid-19. Waktu itu terasa dunia nie sangat menakutkan. Mana tidaknya, setiap hari ribuan manusia mati disebabkan virus corona. Antara tanda virus corona adalah demam, selesema, bersin, batuk dan sesak nafas. Jika diperiksa secara mendalam, virus corona dapat dikesan.


GKB Tiger Milk Mushroom tersedia dalam bentuk kapsul, ketahui manfaat cendawan susu harimau untuk kesihatan paru-paru | Itu kisah 2 tahun lepas, tapi perlu diingat bahawa virus ini masih ada cuma ianya tidak ganas seperti dulu. Bila mana kita berjaya mendapatkan vaksin dan lebih menjaga kesihatan. Pakai pelitup muka apabila tidak sihat dan paling penting jaga kesihatan paru-paru kita.

Kesihatan paru-paru seringkali dikaitkan dengan cendawan susu harimau. Dulu terus terang Fiza pun tak kenal dan tak berapa tahu mengenai cendawan susu harimau nie yang mana manfaat dia sangat baik untuk bantu meningkatkan kesihatan paru-paru.

Bentuk cendawan susu harimau, nama sainsitik Lignosus rhinocerus
Sumber : ucsiuniversity

Sejarah kami sekeluarga dijangkit Virus Covid-19

Saja nak share jugak, Fiza juga pernah dijangkiti Virus Covid-19. Kami sekeluarga kena pada bulan April 2021. Waktu tu kami cuma kuarantin di rumah. Mujur anak-anak tidak berapa teruk. Tapi Fiza mendapat sakit yang lebih teruk di kalangan kami berempat. Kesannya pasti berpanjangan jika tidak dirawat. Ini yang dipanggil post- covid.

Apa yang Fiza buat, kami cari info mengenai cendawan susu harimau lah. Kami pergi farmasi dan terjumpa GKB Tiger Milk Mushroom suplemen yang dapat membantu meningkatkan fungsi paru-paru dan imuniti. Selain itu ia juga bertindak sebagai penyelesaian mujarab terhadap asma, tekanan oksidatif, virus, dan bantu merawat keadaan saluran pernafasan radang yang lain.

Pengenalan mengenai GKB

GK Bio (GK Bio International Sdn. Bhd.) adalah sebuah syarikat yang ditubuhkan hasil usaha sama antara All Cosmos Bio-Tech Holding Corporation dan Grape King Bio Ltd.

Objektif utamanya adalah bertujuan untuk mempromosikan kepentingan kesihatan dengan menyediakan produk kesihatan yang berkualiti tinggi di Malaysia pada harga yang berpatutan untuk membantu mengawal fungsi tubuh badan. GK Bio telah mengeluarkan banyak produk supplemen dan salah satu daripadanya adalah GKB Tiger Milk Mushroom.

GKB Tiger Milk Mushroom

GKB Tiger Milk Mushroom adalah makanan tambahan untuk kesihatan pernafasan dan imuniti. Digunakan secara tradisional untuk melegakan batuk, selsema dan resdung.


Manfaat mengamalkan GKB Tiger Milk Mushroom antaranya ialah membantu:
  • Meningkatkan fungsi paru-paru
  • Mengurangkan simptom sinus
  • Memperbaiki keadaan batuk
  • Melegakan asma dan gejala alahan
Selain itu jika korang alami masalah resdung dan batuk, sangat digalakkan untuk mengambil suplemen berasaskan cendawan susu harimau nie. Ia bantu mengurangkan masalah resdung, batuk bermasalah, dan menggalakkan kekuatan pernafasan yang lebih baik dan pengeluaran lendir yang sihat. Sekaligus bantu rawat semua masalah berkaitan pernafasan, kesihatan bronkial dan memberikan kesejahteraan pernafasan.




Cara pengambilan GKB Tiger Milk Mushroom

Dalam satu kotak GKB Tiger Milk Mushroom dengan bahan aktif Lignosus rhinoceros mycelium 490mg, terdiri daripada 60 VegeCaps. Untuk orang dewasa disarankan untuk mengambil 1 kapsul sekali sehari selepas makan.


Bagi mereka yang tergolong dalam golongan seperti perokok, penghidap batuk kronik, Resdung, Pesakit Asma, Jangkitan pernafasan virus dan Bronkitis kronik, sangat-sangat disarankan untuk mengamalkan GKB Tiger Milk Mushroom. Ia sangat membantu memberi sokongan pernafasan.


Kesan selepas sebulan mengamalkan GKB Tiger Milk Mushroom

Kami suami isteri memang amalkan suplemen GK Bio. Antaranya produk probiotik GKB dan GKB Tiger Milk Mushroom. Jadi sekarang nie Fiza nak review GKB Tiger Milk Mushroom sikit.

Selepas post covid, Fiza kerap batuk dan selsema, bukan sedikit tapi berpanjangan. Boleh kata badan tak boleh kena hujan, terus selsema. Dulu tak macam nie pun. Tekak pula sentiasa berkahak. Sampai satu ketika doktok syak Fiza alami asma dan hampir untuk ambil nab.


Tapi lepas ambil GKB Tiger Milk Mushroom, segalanya dah berubah. Sekarang bukan kata batuk, nak dapat selsema pun susah. Syukur sangat sebab badan dah kembali sihat dan cergas seperti dulu. Kita mak-mak nie mana boleh sakit, tak terurus la family kalau sakit.

Begitu juga dengan husband. Dia pun rasa saluran pernafasan lebih lancar kalau nak dibandingkan sebelum ini. Legalah dah jumpa suplemen yang bagus macam GKB Tiger Milk Mushroom.

Korang pun kalau ada masalah berkaitan pernafasan, rasa susah nak bernafas, hidung kerap tersumbat, cuba makan suplemen berasaskan cendawan susu harimau yang sememangnya digunakan secara tradisional untuk melegakan batuk, selsema dan resdung.

Cendawan susu harimau yang digunakan dalam produk ini dihasilkan dengan teknologi penapaian cecair yang dipatenkan, untuk memastikan sebatian bioaktif sangat terpelihara dan tiada sisa terhasil.


Persijilan Halal dan pengiktirafan NPRA

GKB Tiger Milk Mushroom disahkan Halal oleh Jakim dan mendapat kelulusan KKM Malaysia dengan MAL17117005T.

Label Halal Jakim

Label KKM hologram



Kempen GKB Tiger Milk Mushroom campaign

Lawati KPJ Hospital, IJN Hospital dan farmasi-farmasi untuk GKB Tiger Milk Mushroom!

Whole Malaysia: Alpro Pharmacy, Watsons
Central: M CARE Pharmacy, Leo Pharmacy
Melaka: Farmasi Big Tree, Farmasi Limbongan, Farmasi Tanjung Minyak
Penang: MEDS & VITS Pharmacy, Pure Pharmacy, NuCare Pharmacy, Bliss Pharmacy, Guan Pharmacy, Island Retail Pharmacy
Perak: HTM Pharmacy
East Coast: Lau & Tan Pharmacy, Farmasi Nazen, Farmasi Ehsan
Southern: The One Pharmacy, You Pharmacy, AcePro Pharmacy
Sabah: LifePlus Pharmacy, Pearl Pharmacy
Sarawak: Nutrisense Pharmacy, Sing Lee Pharmacy, Kingdom Pharmacy


Platform Media Sosial Rasmi GKB

ID : 1318211221 (GKB 集康宝)


#gkb #gkbinternational #alpro #watsons #GKBTigerMilkMushroom #GKBFungi #tigermilkmushroom #immunity #lunghealth

Post a Comment

0 Comments